چنانچه شما از مصرف کنندگان قطعات خودرویی با برند valeo-والئو هستید و با شنیدن سخنان ضد و نقیض در خصوص اینکه کشور سازنده فرانسه یا جای دیگری هست دچار تردید می شوید و گاهی هم به همین دلیل در دام افراد سودجو افتاده و پول اضافه می پردازید ادامه مطالب می تواند مفید واقع باشد.
شرکت والئو، یکی از بزرگترین شرکتهای تهیه و توزیع قطعات خودرو مطابق با استانداردهای جهانی دارای 32 شعبه در سراسر جهان (لینک شعب: www.valeo.com/en/valeo-around-the-world) و چندین گروه از قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین از قبیل : کلاچ، استارت دینام، تیغه برف پاک کن، سیستم دمائی، سیستمهای قفل، ترمز، برق، روشنائی، تامین کننده خطوط تولید و بازار مصرف می باشد.
شرکت والئو در سال ۱۹۲۳ با نام The Société Anonyme Française du Ferodo در سنت کوئین، حوالی پاریس تاسیس گشت. در سال‌های نخست اقدام به تولید لنت ترمز تحت لیسانس و نظارت شرکت فرودو انگلستان آغاز بکار کرد. بعد از مورد استقبال قرار گرفتن مشتریان و ایجاد تنوع در محصولات از سال ۱۹۶۰ اقدام به تولید سیستم‌های ترمز و در طی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تولیدات خود را در زمینه سیستم‌های حرارتی، الکتریکی و روشنایی گسترش داد. در ماه مه سال ۱۹۸۰ این شرکت نام خود را به والئو به معنی " من هستم"  تغییر نام داد. مدیر عامل شرکت آقای ژاک آشنبرویچ و ریاست هیئت مدیره آقای پاسکال کلمبانی می باشد.
آنچه از شواهد بر می آید کمپانی والئو از طریق همکاری مشترک با سایر کشورها اقدام به تولید و انتشار محصولات خود در جهان می نماید. بنا بر آخرین اطلاعات موجود در سایت والئو ایران را به عنوان نماینده رسمی این محصولات معرفی نکرده است ولی آنچه مشهود است یک شرکت داخلی محصولات والئو را از کانال واردات از کشور ثالث وارد کشور می نماید. لیبل هرینگتون نصب شده بر روی محصولات این شرکت ضامن اصالت کالاها می باشد.
هدف از این رهنگاشت آنست که شما مشتریان گرامی بدانید حسب آنکه محصول والئو در چه کشوری تولید و به ایران برسد ساخت آن کشور محصوب می گردد. به عنوان مثال دیسک و صفحه برخی خودروها متعلق به فرانسه برخی کره برخی ترکیه و ... هستند آنچه در این میان مهم است تحت لیسانس و نظارت شرکت مرکزی در فرانسه بودن قطعات است. پس اینکه برخی فروشندگان دیسک و صفحه پراید مدل والئو را متعلق به فرانسه می دانند کمی بی اطلاع هستند و خبر ندارند این دیسک و صفحه از کره وارد کشور می گردد پس بهتر است به ما در هیدیکا اعتماد کنید و براي هرخودرویی كشور سازنده محصول والئو را مطابق آنچه در مشخصات محصول قيد كرده ايم بپذيريد و اهمیتی به سخنان افراد سودجو که معتقدند والئو فقط فرانسه اصلی هست ندهید.