بر خلاف برخی انتخاب نام های رایج در بین کسب و کارهای مختلف خصوصا" فروشگاه های اینترنتی ما در مجموعه هیدیکا سعی داشتیم در حد بضاعت و توانمان نامی با معنا و در خور شان یک فروشگاه ایرانی انتخاب نماییم تا علاوه بر تثبت جایگاهمان در فضای کسب و کار بتوانیم جایگاهی مطلوب در مغز و قلب مشتریانمان ماندگار کنیم. در این راستا به بررسی ابعاد مختلف انتخاب نام هیدیکا و دامنه فروشگاه یعنی هیدیکالا (HIDIKALA) می پردازیم.
هیدیکا برگرفته از کلمه هیدی یک نام اصیل ایرانی با ریشه کردی می باشد. هیدیکا در دستور ادبیات فارسی یک نام ساده و غیرمرکب محسوب می گردد و این همان چیزی است که بدنبال آغاز و ادامه راه با آن هستیم یعنی سادگی!
هیدیکا برگرفته از ریشه هیدی در برگیرنده دو مخلوق مکمل خداوند یعنی مرد و زن بطور همزمان می باشد. کلمه هیدی یک نام مذکر (پسرانه) و هیدیکا یک نام مونث (دخترانه) می باشند که هر دو در امتداد یکدیگر در نام هیدیکا تجلی یافته اند. آنچه در این بعد معنایی هیدیکا جلوه می نماید نمایش اشرف مخلوقات به جهت در کنار هم قرار گرفتن مرد و زن می باشد.
هیدی نام پسرانه کردی به معنای آرام, آهسته, بردبار, پاورچین می باشد.
هیدیکا نام دخترانه کردی به معنای به آهستگی, آرام و یواش می باشد.
آنچه از مفهوم در دو نام مذکر و مونث در هیدیکا ملموث و قابل درک است آرامی و صبوری می باشد که در زندگی بشری خصوصا" ما مسلمانان جایگاهی رفیع و پرمعنا دارد. و ما در مجموعه هیدیکا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی با الهام گیری از این مفهوم در فضای رقابتی شدید و پر فراز و نشیب به ادامه راه خواهیم پرداخت.
حالا که با مفهوم نام هیدیکا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در زمینه قطعات و لوازم یدکی خودرو آشنا شدید نحوه شکل گیری دامنه فروشگاه یعنی هیدیکالا-HIDIKALA را مورد بررسی قرار می دهیم.
از آنجا که ما در مجموعه هیدیکا نوعی کالا را به مشتریان خود عرضه می کنیم ترکیب کلمات هیدیکا و کالا را بصورت زیر تلفیق نموده ایم. در این تلفیق که با کلمه هیدیکا شروع شده انتهای نام یعنی "کا" با ابتدای نام کالا اشتراک نشان دادند که پس از تلفیق هیدیکا و کالا بخش "کا" بر هم منطبق و بخش "هیدی" از نام هیدیکالا و بخش "لا" از کالا در نام دامنه فروشگاه یعنی هیدیکالا باقی مانده است. توضیحات فوق به شکل تلفیقی در زیر نمایش داده شده است.
هیدیکا+کالا=هیدیکالا
حالا همانطور که نشان دادیم سعی کردیم در حد توان نامی با معنا و در خور شان مشتریان فروشگاه ایجاد کنیم و به هیچ وجه قصد کپی برداری یا شبیه سازی با نام دیگران را نداشته باشیم هر چند این روزها در فضای نام گذاری کسب و کارهای اینترنتی عمدتا" نام ها به کالا ختم می شوند.
پس از همینجا به منتقدان نام خودمان می گوییم آن فروشگاه هایی که با یک نام تخصصی خود را معرفی کرده اند ولی حوزه فعالیتشان نامشخص است را متهم نمایید مثلا" فروشگاهی از کلمه دیجیتال در نام فروشگاه خود استفاده کرده و در حال فروش رژ لب زنانه و اسپری است!!! آیا واقعا" این مهم نشان از عدم درک و تصویرسازی آینده کسب و کار توسط مدیران آن ندارد! البته شاید آنها هم پاسخ قانع کننده ای داشته باشند ولی ما تا کنون سخنی از آنان نشنیده ایم.