توربو شارژ مفهوم جدیدی در سیستم پیشران یا همان موتور خودرو یا هر وسیله موتوری می باشد که با وجود اینکه سالهاست از ابداع ان گذشته طی چند دهه اخیر تجاری شده است. توربو شارژها برای صنعت خودروسازی اولین بار در شرکت های خودروسازی آمریکا نظیر جنرال موتور تجاری شدند و پس از آن با یک دهه تاخیر سایر غول های خودروسازی اروپایی نظیر بنز و بی ام و بدان پرداختند.
در این رساله قصد بیان دقیق تاریخچه یا دانش مهندسی توربو شارژها در صنعت خودروسازی را نداریم بلکه صرفا" با بیان مختصری از مقدمات آن می خواهیم یکی از کلیدی ترین بهبودهای رایج در بازار قطعات خودرو یعنی نصب و راه اندازی دیسک و صفحه های توربو شارژ را به شما مشتریان گرامی فروشگاه هیدیکا آموزش بدهیم.
بله همانطور که مستحضرید تکنولوژی توربو شارژها به کمک هوای گرم خروجی اگزوز اتومبیل و چرخش توربین مخصوص آن هوای فشرده شده ای را وارد سیلندر خودرو نموده تا احتراقی با چندین برابر اثربخشی و راندمان را رقم بزنند.
البته امروزه تکنولوژی توربو شارژها پیشرفت های زیادی داشته و معایب زیادی که شناسایی شده اند را مرتفع نموده اند نظیر دمای بالای موتور،عملکرد توربو در رانندگی درون شهری با سرعت کم و ... که منجمله آن سوپر توربوشارژها هستند.
خوب دیگر بیشتر از این وقت شما مشتریان گرامی فروشگاه هیدیکا را در فلسفه کارکردی توربو شارژها نمی گیریم و معتقدیم با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید جزئیات دقیق و فنی از تکنولوژی این روزهای موتور خودرو یعنی توربو شارژ کسب کنید آنچه در ادامه به عنوان هدف اصلی این مقاله دنبال خواهیم کرد بهبود و ارتقاء تکنولوژی دیسک و صفحه توربو شارژ در خوردوهای داخلی نظیر زانتیا و انواع پژو می باشد.
برای برخی از گروه های خودرویی که تکنولوژی گیربکس مبتنی بر پژو405 را دارند نظیر انواع پژو پارس یا همان پرشیا و خانواده خودرویی سمند همچنین انواع زانتیا1800 شما می توانید دیسک و صفحه و بلبرینگ توربو شارژ را تعبیه کرده و از قدرت و کشش بالای ان در رانندگی لذت ببرید.
بله در خودروهای نام برده شده از گروه صنعتی ایران خودرو می توانید با تعویض قطعات زیر بدون هیچ گونه تغییری در سایر المانها آنچه از یک دیسک و صفحه توربو شارژ انتظار می رود را حاصل نمایید. البته باید توجه داشت دیسک و صفحه توربو شارژ طراحی شده برای موتور توربو شارژ می باشد تا بتواند گشتاورهای متناسب را انتقال دهد ولی آنچه این روزها دیده می شود ارتقاء دیسک و صفحه های معمولی به توربو شارژ حتی با وجود در میان نبودن یک موتور توربو شارژ باز هم موجب ارتقاء راندمان حرکتی خودرو می گردد.
قطعات مورد نیاز به تعویض در ارتقاء به تکنولوژی توربو شارژ:

  • دیسک و صفحه توربو شارژ؛
  • فلایویل توروبو شارژ؛
  • دو شاخ کلاچ توربو شارژ؛
  • سیم کلاچ توربو شارژ.

برای انتخاب برند یا مدل های هر یک از این قطعات توربو شارژ مطابق انواع مدل هایی که در فروشگاه هیدیکا عرضه می شود می توانید اقدام نمایید. از جمله مهمترین و شناخته شده ترین برندهای دیسک و صفحه والئو-VALEO می باشد یا فلایویل شرکتی توربو و انواع سیم کلاچ های کابل خودرو سبزوار SKC می توان نام برد.
همچنین شما مشتریان گرامی فروشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو هیدیکا می توانید در ساعات اداری با تلفن های فروشگاه هیدیکا تماس و مشاوره فنی لازم در این خصوص را از کارشناسان هیدیکا اخذ نمایید