مکانیک عجیب پسند
22 آذ
مکانیکی که میگفت ضخیمش بهتره!!
واقعا استعاره زننده ای به نظر میرسه ولی وقتی کارد به استخوان برسه همین میشه مشتری عزیز!
گاه گاهی با اتفاقات و وقایعی روبه رو می شویم که انسان به جایگاه رفیع عقل و تدبر پی برده و میفهمد خداوند تبارک و تعالی چه قدرت ارزنده و مهمی را به بشر به عنوان اشرف مخلوقات بخشیده است. چندی پیش تر یکی از مشتریان ما بدنبال خرید دیسک و صفحه خودرو با مدل لوک-luk آلمان پس از مراجعه به تعمیرگاه با بازخورد مکانیک به شرح زیر روبه رو می شود.
مکانیک در گام اول پس از استعلام قیمت قطعه و شنیدن قیمتی که به هیچ وجه اینقدر پایین انتظار نداشته با تعجب قطعه باز شده را مجددا" بررسی کرده و به مشتری اعلام می کند قطعه اصل نیست!!!!!!!؟
در پاسخ به مشتری که چطور این قطعه اصلی نیست می گوید اصل این قطعه کلفت تر است. بله به همین سادگی با یک مشاهده چشمی چنین اظهار نظر فنی و دقیقی می نمایند در واقع ضخامت یک صفحه چند میلیمتری را تعیین و نسبت به آنچه در گذشته (شاید شش ماه پیش) روئیت کرده اند سنجیده و می گویند صفحه نازکتر شده پس اصل نیست و من فقط کلفتش رو می بندم.
در اثنای این گزارش تامل در چند نکته مهندسی شده ارزشمند است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.
همانطور که می دانید همواره با توسعه و پیشرفت دانش بشری قطعات تولیدی در مسیر بهینه شدن گام بر می دارند مثلا" در حوزه خودرو سبک سازی قطعات که منجر به کاهش وزن خودرو و به تبع آن کاهش مصرف سوخت خواهد شد یک اصل حیاتی قلمداد شده لذا طراحان همواره با ارتقاء سطح کیفی مواد مصرفی سعی در کوچک و سبک سازی دارند.
موضوع دیگری که در این میان مهم است کارخانه های تولید کننده قطعات خودرویی همواره در مسیر بهبود دائما" در محصولات خود تغییراتی ایجاد می کنند گاها" ظاهر قطعه تغییر می کند و گاهی حتی بسته بندی بهتر را جایگزین می کنند.
در این مورد خاص ما به مشتری اعلام نمودیم شما قطعه ای که اذعان دارند کلفت تر است را مشاهده کنید و اگر واقعا" چنین چیزی را چشمی مشاهده کردید نظر مکانیک را بپذیرید. ولی از آنجا که خودرو نزد آن مکانیک باز شده و این مکانیک خوش سلیقه اصرار فرآوان داشت، ما مطابق قولی که دادیم جهت رفع دغدغه این مشتری خرید را لغو و قطعه را عودت نمودیم. پس از ادعای این مکانیک کلیه نمونه محصولات دیسک و صفحه لوک-luk آلمان که در انبار از پارت های مختلف موجود داشتیم را به کمک کولیس برقی با دقت 0.1 میلیمتری کنترل کردیم و به هیچ مورد تناقضی بر نخوردیم همچنین با بررسی مشخصه فنی این محصول در سایت شرکت لوک آلمان چنین تغییری در این مدل محصول طی چند سال گذشته مشاهده نشد. البته خبرگان بازار را هم در این خصوص دور هم جمع کردیم ولی باز هم چنین نظری را تایید نکردند حال چگونه آن مکانیک محترم چنین تغییر ضخامتی را فهمیدند جای تامل دارد. البته این مطلب هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است شرکت لوک به سفارش یک مشتری خاص دیسک و صفحه با ضخامت دیگری تولید کند که ما سابقه ای از آن نیافتیم.
لذا از شما مشتریان گرامی خواهشمندیم حداقل در برخورد با چنین بازخوردهایی خونسردی خودتان را حفظ کنید و حداقل قبل از اینکه خودروتان توسط مکانیک باز شود اصالت قطعه را بپرسید که کار به دقیقه 90 نکشه. همچنین قیمت محصولاتی را که از ما خرید می کنید دقیقا" به مکانیک نگفته و همواره قیمت بدون تخفیف که در سایت خط خورده را به مکانیک اعلام کنید.
واقعا استعاره زننده ای به نظر میرسه ولی وقتی کارد به استخوان برسه همین میشه مشتری عزیز!
گاه گاهی با اتفاقات و وقایعی روبه رو می شویم که انسان به جایگاه رفیع عقل و تدبر پی برده و میفهمد خداوند تبارک و تعالی چه قدرت ارزنده و مهمی را به بشر به عنوان اشرف مخلوقات بخشیده است. چندی پیش تر یکی از مشتریان ما بدنبال خرید دیسک و صفحه خودرو با مدل لوک-luk آلمان پس از مراجعه به تعمیرگاه با بازخورد مکانیک به شرح زیر روبه رو می شود.
مکانیک در گام اول پس از استعلام قیمت قطعه و شنیدن قیمتی که به هیچ وجه اینقدر پایین انتظار نداشته با تعجب قطعه باز شده را مجددا" بررسی کرده و به مشتری اعلام می کند قطعه اصل نیست!!!!!!!؟
در پاسخ به مشتری که چطور این قطعه اصلی نیست می گوید اصل این قطعه کلفت تر است. بله به همین سادگی با یک مشاهده چشمی چنین اظهار نظر فنی و دقیقی می نمایند در واقع ضخامت یک صفحه چند میلیمتری را تعیین و نسبت به آنچه در گذشته (شاید شش ماه پیش) روئیت کرده اند سنجیده و می گویند صفحه نازکتر شده پس اصل نیست و من فقط کلفتش رو می بندم.
در اثنای این گزارش تامل در چند نکته مهندسی شده ارزشمند است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.
همانطور که می دانید همواره با توسعه و پیشرفت دانش بشری قطعات تولیدی در مسیر بهینه شدن گام بر می دارند مثلا" در حوزه خودرو سبک سازی قطعات که منجر به کاهش وزن خودرو و به تبع آن کاهش مصرف سوخت خواهد شد یک اصل حیاتی قلمداد شده لذا طراحان همواره با ارتقاء سطح کیفی مواد مصرفی سعی در کوچک و سبک سازی دارند.
موضوع دیگری که در این میان مهم است کارخانه های تولید کننده قطعات خودرویی همواره در مسیر بهبود دائما" در محصولات خود تغییراتی ایجاد می کنند گاها" ظاهر قطعه تغییر می کند و گاهی حتی بسته بندی بهتر را جایگزین می کنند.
در این مورد خاص ما به مشتری اعلام نمودیم شما قطعه ای که اذعان دارند کلفت تر است را مشاهده کنید و اگر واقعا" چنین چیزی را چشمی مشاهده کردید نظر مکانیک را بپذیرید. ولی از آنجا که خودرو نزد آن مکانیک باز شده و این مکانیک خوش سلیقه اصرار فرآوان داشت، ما مطابق قولی که دادیم جهت رفع دغدغه این مشتری خرید را لغو و قطعه را عودت نمودیم. پس از ادعای این مکانیک کلیه نمونه محصولات دیسک و صفحه لوک-luk آلمان که در انبار از پارت های مختلف موجود داشتیم را به کمک کولیس برقی با دقت 0.1 میلیمتری کنترل کردیم و به هیچ مورد تناقضی بر نخوردیم همچنین با بررسی مشخصه فنی این محصول در سایت شرکت لوک آلمان چنین تغییری در این مدل محصول طی چند سال گذشته مشاهده نشد. البته خبرگان بازار را هم در این خصوص دور هم جمع کردیم ولی باز هم چنین نظری را تایید نکردند حال چگونه آن مکانیک محترم چنین تغییر ضخامتی را فهمیدند جای تامل دارد. البته این مطلب هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است شرکت لوک به سفارش یک مشتری خاص دیسک و صفحه با ضخامت دیگری تولید کند که ما سابقه ای از آن نیافتیم.
لذا از شما مشتریان گرامی خواهشمندیم حداقل در برخورد با چنین بازخوردهایی خونسردی خودتان را حفظ کنید و حداقل قبل از اینکه خودروتان توسط مکانیک باز شود اصالت قطعه را بپرسید که کار به دقیقه 90 نکشه. همچنین قیمت محصولاتی را که از ما خرید می کنید دقیقا" به مکانیک نگفته و همواره قیمت بدون تخفیف که در سایت خط خورده را به مکانیک اعلام کنید.
نظر خود را بنویسید